RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Przedszkole realizuje podstawę programową.
Godziny bezpłatne od 7.00 do 13.00.
W związku z różnorodnym sposobem realizacji podstawy programowej w grupach młodszych i starszych istnieją różnice w organizacji pracy w grupach.
GRUPY MŁODSZE |
GRUPY STARSZE |
||
6.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne. Kontakty z rodzicami. |
6.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne. Kontakty z rodzicami. |
8.00 – 8.45 |
Zabawy integrujące grupę. Praca indywidualna lub w małych grupach.Zajęcia kompensacyjno-korekcyjne. Zabawy przy muzyce, śpiewanie piosenek, zabawy ruchowe.Ćwiczenia poranne. |
8.00 – 8.45 |
Zabawy integrujące grupę. Praca indywidualna lub w małych grupach.Zajęcia kompensacyjno-korekcyjne. Zabawy przy muzyce, śpiewanie piosenek, zabawy ruchowe.Ćwiczenia poranne. |
8.45 – 9.00 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8.45 – 9.00 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
9.00 – 9.30 |
Śniadanie. |
9.00 – 9.30 |
Śniadanie. |
9.30 – 10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą z zakresu wszystkich obszarów rozwoju dziecka, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Zajęcia programowe – językowe, matematyczne, plastyczne, muzyczne, społeczne, przyrodnicze. |
9.30 – 10.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą z zakresu wszystkich obszarów rozwoju dziecka, realizowane w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Zajęcia programowe – językowe, matematyczne, plastyczne, muzyczne, społeczne, przyrodnicze. |
10.00 – 11.45 |
Spacery, zabawy dowolne naprzedszkolnym placu zabaw lub na sali. Zestawy zabaw ruchowych. |
10.00 – 11.45 |
Spacery, zabawy dowolne naprzedszkolnym placu zabaw lub na sali. Zestawy zabaw ruchowych. |
11.45 – 12.00 |
Czynności porządkowe. Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu |
11.45 – 12.00 |
Czynności porządkowe. Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu |
12.00 – 12.30 |
Obiad. |
12.00 – 12.30 |
Obiad. |
12.30 – 14.00 |
Odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki relaksacyjnej, leżaki (grupa najmłodsza). Przebywanie na świeżym powietrzu, swobodne zabawy w sali z niewielką ingerencją nauczyciela. |
12.30 – 12.45 12.45 – 14.00 |
Relaks przy muzyce. Zabawy wyciszające i uspokajające. Zabawy dydaktyczne, gry logiczne, słuchanie książek czytanych przez nauczyciela. Wykonywanie zadań w kartach pracy. Zabawy na świeżym powietrzu. |
14.00 – 14.15 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
14.00 – 14.15 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
14.15 – 14.30 |
Podwieczorek. |
14.15 – 14.30 |
Podwieczorek. |
14.30 – 16.00 |
Zabawy indywidualne i w małych zespołach wspomagające rozwój dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań. |
14.30 – 16.00 |
Aktywność własna dzieci, tworzenie sytuacji edukacyjnych i wychowawczych mających na celu rozwój indywidualnych zainteresowań dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań. |
16.00 – 17.00 |
Zabawy według własnej inicjatywy, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu. |
16.00 – 17.00 |
Zabawy według własnej inicjatywy, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu. |